STUDIA PODYPLOMOWE ZAAWANSOWANE STUDIA SPECJALISTYCZNE Z JOGI – ELASTYCZNA ŚCIEŻKA ROZWOJU

Zaawansowane Studia Specjalistyczne z Jogi – Elastyczna Ścieżka Rozwoju to nowoczesny program kształcenia, który daje możliwość elastycznego rozwoju kompetencji w zakresie terapeutycznego zastosowania jogi.

Program został zaprojektowany tak, aby każdy uczestnik / słuchacz mógł wybrać najlepszą dla siebie ścieżkę:

– pełne studia podyplomowe – obejmujące wszystkie moduły tematyczne, które tworzą spójną całość i pozwalają zdobyć kompleksową wiedzę oraz przygotowanie w ramach tej ścieżki rozwoju,

– kursy specjalistyczne – obejmują poszczególne pojedyncze moduły realizowane niezależnie, jako forma doskonalenia w wybranym obszarze, bez konieczności odbywania całych studiów.

Każdy moduł tematycznie łączy teorię z praktyką i prowadzony jest przez ekspertów w danej dziedzinie. Dzięki temu uczestnicy mogą pogłębiać wiedzę w takich obszarach jak joga i zdrowie psychiczne, joga w onkologii, techniki oddechowe, zarządzanie stresem, joga a neuroplastyczność mózgu, ajurweda czy praca z osobami z niepełnosprawnościami.

Taka elastyczna ścieżka rozwoju daje maksymalną swobodę – można realizować pełny program studiów krok po kroku, albo wybrać tylko te kursy (moduły), które najlepiej odpowiadają indywidualnym potrzebom i planom zawodowym.

 

Czas trwania

Studia podyplomowe trwają co najmniej dwa semestry i spełniają wymagania zawarte w obecnie obowiązujących przepisach prawnych.

Organizacja zajęć

Zajęcia organizowane są w sposób elastyczny. Dni i godziny zjazdów dopasowane są do oczekiwań słuchaczy. Zajęcia odbywają się w weekendy.

Wiedza praktyczna

Zajęcia na studiach podyplomowych prowadzone są przez praktyków posiadających bogate doświadczenie zawodowe w określonym obszarze wiedzy.

Świadectwo

Studia podyplomowe kończą się uzyskaniem świadectwa ukończenia studiów po spełnieniu wymagań określonych w regulaminie studiów podyplomowych.

Adresaci studiów

Studia lub poszczególne moduły kierujemy do:

– absolwentów studiów podyplomowych „Joga w profilaktyce i terapii” w GWSP,

– nauczycieli jogi różnych nurtów, którzy chcą wyspecjalizować lub rozszerzyć swoje kompetencje.

W przypadku osób nie będących absolwentami kierunku „Joga w profilaktyce i terapii” w GWSP konieczna będzie rozmowa kwalifikacyjna i/lub egzamin wstępny /kwalifikacyjny aby potwierdzić przygotowanie merytoryczne i praktyczne.

Cele studiów

Co zyskasz dzięki studiom?

Wiedza

  • dowiesz się, jak joga wspiera zdrowie psychiczne, redukuje stres i wspomaga proces terapii,
  • poznasz metody zastosowania jogi w onkologii oraz innych specjalistycznych obszarach medycyny,
  • nauczysz się rozumieć wpływ oddechu, relaksu i pracy z ciałem na zdrowie fizyczne i psychiczne,
  • otrzymasz podstawy wiedzy o ajurwedzie i jej powiązaniach z praktyką jogi w ujęciu holistycznym.

Umiejętności

  • nauczysz się dobierać praktyki jogi do indywidualnych potrzeb uczestników,
  • opanujesz techniki pracy z oddechem, ruchem i relaksacją w celu wspierania zdrowienia i regeneracji,
  • zdobędziesz umiejętność łączenia wiedzy teoretycznej z praktyką – zarówno w pracy indywidualnej, jak i z grupami,
  • nauczysz się dostosowywać programy jogi do specyficznych warunków, np. środowiska zawodowego.

Kompetencje

  • rozwiniesz uważność i empatię w pracy z osobami w różnym stanie zdrowia i kondycji psychicznej,
  • nauczysz się działać etycznie, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i granic uczestników,
  • zyskasz pewność w planowaniu swojej ścieżki rozwoju i gotowość do dalszego kształcenia,
  • będziesz przygotowany/a do współpracy z przedstawicielami różnych dziedzin – od medycyny po psychologię.

Po ukończeniu studiów słuchacz otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

Wykładowcy

  • mgr Małgorzata Rychert-Kita
  • mgr Grzegorz Kowalski, D.O
  • mgr Edyta Naczulska
  • mgr Maria Puls

Maria Puls – joginka interdyscyplinarna, naturoterapeutka, instruktorka rekreacji ruchowej ze specjalnością hatha-joga (AWF Katowice), trenerka umiejętności społecznych i wykładowczyni akademicka;  absolwentka studiów doktoranckich na kierunku socjologia (Uniwersytet Śląski), magister politologii (Uniwersytet Śląski). Ukończyła kurs nauczycielski hatha jogi wg tradycji B.K.S. Iyengara (Introductory II) – Kraków, kurs nauczycielski jogi – Braham Yoga Course (Rishikesh, Indie), a także kurs masażu ayurvedycznego (Rishikesh, Indie). Prowadziła zajęcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ramach projektu Razem do celu współorganizowanego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, a także zajęcia jogi dla dzieci przeprowadzone w ramach Stowarzyszenia na Rzecz Rodziny i Zastępczego Rodzicielstwa – Nowy Dom. Jako instruktorka, w ramach sekcji jogi AZS UŚ, współorganizowała wyprawy do źródeł jogi – Indii. Organizatorka wielu imprez poświęconych jodze, prelegentka i instruktorka w ramach takich wydarzeń jak m.in. Joga zamiast porannej kawy, Joga dla par, Joga – sztuka walki ze stresem, Jak przenosić góry, czyli z jogą do matury, Joga drogą do równowagi ciała i ducha.

Providerka TRE® (Tension Releasing Exercises) – metody pozwalającej w bezpieczny sposób rozładować napięcia i stres nagromadzony w ciele. Ukończyła kurs jogi w procesie zdrowienia po traumie w Instytucie Poliwagalnym.

W obszarze jej zainteresowań leży terapeutyczne zastosowanie jogi jako komplementarnej metody leczenia traumy.

Grzegorz Kowalski – mgr fizjoterapii na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, dyplomowany nauczyciel jogi, wykładowca akademicki. Ukończył medycynę osteopatyczną z tytułem D.O. (dyplomowany osteopata) w ESO European School of Osteopathy; terapeuta mikrokinezyterapii OMT Kaltenborn – Evjenth Concept – ortopedycznej terapii manualnej – z tytułem międzynarodowego terapeuty manualnego; terapeuta NST – techniki neurostrukturalnej integracji.

W swojej praktyce zajmuje się głównie osteopatią i mikrokinezyterapią, jak również ortopedyczną medycyną manualną.

Edyta Naczulska – nauczycielka uważności w programach: MBCT-D, MBCT-L (absolwentka szkolenia nauczycielskiego MBCT – terapii poznawczej opartej na uważności, organizowanego przez Fundację Rozwoju Mindfulness oraz Oxford Mindfulness Center). Certyfikowana psychoterapeutka PTTPB, pedagożka, trenerka antydyskryminacyjna oraz absolwentka Jogii w profilaktyce i terapii na GWSP. Pasję pracy z drugim człowiekiem realizuję głównie we własnym gabinecie psychoterapii Piękny Umysł oraz w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chorzowie.  W pracy zawodowej oprócz psychoterapii zajmuję się prowadzeniem szkoleń i warsztatów  z zakresu kompetencji interpersonalnych i intrapsychicznych. W pracy z drugim człowiekiem kieruję się szacunkiem dla jego doświadczeń i wyborów, asystując przy zmianach, których chce dokonać w swoim życiu oraz w odnajdywaniu drogi do Siebie. W wielości ról pełnionych w życiu balans i spokój odnajduję w medytacji, praktyce jogi, pływaniu i kontakcie z naturą i bliskimi ludźmi.

 

Program studiów

Moduły studiów:

1. Joga i zdrowie psychiczne (16 godzin)
Moduł prezentuje rolę praktyk jogicznych w redukcji objawów lęku, obniżonego nastroju i napięcia oraz w regulacji autonomicznego układu nerwowego. Omawiamy osadzenie jogi w nowoczesnych podejściach skupionych na ciele (m.in. prace nad traumą i regulacją układu nerwowego), standardy pracy wrażliwej na traumę oraz granice kompetencji instruktora. Praktyka obejmuje techniki oddechowe, relaksację, uważny ruch i elementy medytacji – jako wsparcie psychoedukacji i procesu zdrowienia, w porozumieniu z psychoterapią i opieką medyczną, gdy jest prowadzona.

2. Joga dla osób z niepełnosprawnością/ciami (16 godzin)
Praktyczne wprowadzenie do projektowania bezbarierowych zajęć jogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi i sensorycznymi. Omawiamy modyfikacje asan, pracę z pomocami (krzesła, paski, koce, kliny), zasady komunikacji, bezpieczeństwa i oceny ryzyka, a także współpracę z fizjoterapeutą lub zespołem medycznym. Moduł rozwija kompetencje tworzenia planów praktyki adekwatnych do diagnozy i celów, z naciskiem na podmiotowość i samostanowienie uczestników.

3. Joga a neuroplastyczność (16 godzin)
Moduł pokazuje, w jaki sposób uważny ruch, oddech i medytacja mogą wspierać procesy uczenia się, regulacji emocji i plastyczności mózgu. Omawiamy wyniki badań obrazowych dotyczących zmian strukturalnych i funkcjonalnych po programach uważności, a także praktyczne implikacje dla pracy z osobami po urazach neurologicznych i w rehabilitacji. Zajęcia obejmują protokoły budujące interocepcję, uwagę i koordynację, z akcentem na progresję trudności i bezpieczeństwo.

4. Joga w onkologii (16 godzin)
Wprowadzenie do zastosowania łagodnych form jogi i pracy z oddechem w czasie i po zakończeniu leczenia onkologicznego. Omawiamy, w czym praktyka jogi może realnie wspomóc pacjenta w procesie leczenia  (np. redukcja napięcia, lęku, bezsenności, zmęczenia, poprawa jakości życia), a także jak dostosować intensywność, pozycje i dobór technik do etapu leczenia, skutków ubocznych i przeciwwskazań. Moduł kładzie nacisk na współpracę z zespołem onkologicznym i jasne komunikowanie granic metody – joga wspiera, ale nie zastępuje leczenia.

5. Mindfulness i medytacja w pracy z klientem i grupą  (24 godziny)
Połączenie uważności z elementami jogi w kontekście pracy warsztatowej i indywidualnej. Uczestnicy pogłębiają własną praktykę, uczą się facylitacji procesów grupowych, języka instrukcji, pracy z ciszą i regulacji pobudzenia, a także rozpoznawania granic i sygnałów przeciążenia. Moduł obejmuje zagadnienia etyki, kontraktu oraz higieny pracy prowadzącego, by interwencje uważnościowe były osadzone i bezpieczne.

6. Joga i techniki oddechowe w zarządzaniu stresem w miejscu pracy (16 godzin)
Specjalistyczny moduł dla osób funkcjonujących w środowiskach wysokiego obciążenia stresem. Omawiamy krótkie protokoły oddechowe, mikrosesje ruchowe przy biurku, techniki relaksacji i pracy z uwagą, które można integrować z rytmem dnia pracy. Słuchacze  uczą się projektować interwencje realne czasowo, zgodne z BHP i możliwe do ewaluacji w organizacji (wellbeing at work).

7. Joga i ajurweda w terapii holistycznej (20 godzin)
Wprowadzenie do podstaw ajurwedy i jej praktycznego połączenia z jogą w celu dopasowania praktyki do konstytucji (prakriti) i zmiennych uwarunkowań (vikriti). Omawiamy dobór pór praktyki, jakości ruchu, pracy oddechowej i regeneracji w zależności od potrzeb słuchacza. Moduł podkreśla profilaktykę, samoobserwację i świadome kształtowanie stylu życia

8. Dietetyka i joga (16 godzin)
Przegląd zasad żywienia spójnych z filozofią jogi i aktualną wiedzą o odżywianiu. Uczestnicy uczą się planować wsparcie żywieniowe rytmu dobowego, praktyki i regeneracji oraz komunikować granice kompetencji instruktora. Kładziemy nacisk na  edukację żywieniową jako wsparcie dobrostanu,a nie jako leczenie dietetyczne. Przewidziane są proste narzędzia autorefleksji (dzienniczki, check‑listy) i strategie budowania nawyków.

9. Dance Yoga Kids (16 godzin)
Energetyczne zajęcia łączące elementy tańca i jogi, rozwijające koordynację, świadomość ciała, rytm i radość ruchu. Uczestnicy poznają zasady bezpieczeństwa, stopniowania wysiłku i tworzenia przyjaznego środowiska dla dzieci o różnych potrzebach.

10. Aerial Yoga (16 godzin)
Wprowadzenie do pracy w hamaku: podstawowe pozycje, zasady asekuracji, dobór sprzętu, higiena i przeciwwskazania. Moduł akcentuje rozwagę w progresji, pracę z grawitacją dla ulgi kręgosłupa oraz bezpieczeństwo uczestników w różnym wieku i kondycji.

W ramach studiów słuchacz realizuje 30 godzin praktyki własnej.

Liczba godzin studiów podyplomowych: 202 godziny.

 

Po ukończeniu wszystkich modułów studiów zyskujesz:

– pogłębioną wiedzę teoretyczną i umiejętności w zakresie zastosowań jogi w praktyce i terapii,

– holistyczne spojrzenie na zdrowie i dobrostan, obejmujące ciało, psychikę, oddech, dietę ajurwedę i nowoczesne formy ruchu,

– umiejętność prowadzenia zajęć i programów terapeutycznych dla szerokiego grona odbiorców (osoby zdrowe, osoby z chorobami przewlekłymi, w leczeniu onkologicznym, z niepełnosprawnościami, w warunkach stresu zawodowego),

– poszerzone kompetencje zawodowe, które zwiększają wiarygodność i profesjonalizm,

– kompetencje do współpracy w zespołach interdyscyplinarnych i do działania na zasadzie komplementarności  z innymi specjalistami (np. fizjoterapeutami, dietetykami),

– otwarte na nowe ścieżki zawodowe i możliwość dalszego rozwoju w różnych kontekstach pracy (zdrowotnym, edukacyjnym, biznesowym).

Najczęściej zadawane pytania.

Istnieje możliwość pozyskania dofinansowania do studiów ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i  innych. O szczegóły pytaj pracowników.

Opłaty za studia
Koszt całkowity

6000 zł

Opłata jednorazowa
Promocja

5200 zł

Opłata jednorazowa

Wybrałeś studia? Zapisz się!

Warunki rekrutacji

Wypełniony formularz zgłoszeniowy (pobierz formularz) należy wysłać na
adres: podyplomowe@gwsp.edu.pl w tytule proszę napisać: imię, nazwisko i temat studiów podyplomowych. Do formularza należy dołączyć odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych. Podczas rekrutacji należy okazać do wglądu kopię dowodu osobistego/paszportu – w przypadku braku PESEL.
Warunkiem uruchomienia studiów jest zebranie się grupy.

 

Miejsce składania dokumentów

Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli
ul. Racławicka 21, 41-506 Chorzów
Budynek B, Biuro Rekrutacji – pok. 202

Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS). Dzięki temu istnieje możliwość skorzystania z dofinansowania powiatowych urzędów pracy.

⇒  Zobacz pozostałe studia podyplomowe

Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli 2024
Wszelkie Prawa Zastrzeżone Polityka prywatności