Pytania i odpowiedzi – Produkcja gier i business development

  1. Jakie etapy tworzenia gier będziemy poznawać na studiach?
    Poznasz wszystkie główne etapy produkcji gry: od analizy rynku i planowania, przez tworzenie dokumentacji produkcyjnej, zarządzanie zespołem i budżetem, aż po testy, publikację i działania typu LiveOps.
  2. Czy będziemy pracować na rzeczywistych projektach gier, czy tylko uczyć się teorii?
    Zdecydowanie stawiamy na praktykę – zajęcia będą oparte na realnych case studies, projektach zespołowych oraz symulacjach pracy producenta.
  3. Jakie silniki do tworzenia gier będziemy wykorzystywać (np. Unity, Unreal Engine)?
    Choć specjalność skupia się na zarządzaniu, podczas warsztatów projektowych będziesz mieć kontakt z silnikami takimi jak Unity i Unreal Engine, a także z narzędziami do analityki, prototypowania i zarządzania (Jira, Power BI).
  4. Czy będziemy uczyć się także programowania gier, czy głównie zarządzania ich produkcją?
    To specjalność menedżerska, więc skupiamy się na zarządzaniu, planowaniu, analizie i strategii. Programowanie może pojawić się jako kontekst pracy zespołowej, ale nie jest głównym obszarem.
  5. Czy w ramach studiów będziemy pracować w zespołach, jak w prawdziwych studiach gamedevowych?
    Tak! Wiele zajęć, w tym warsztaty projektowe, odbywa się w formie pracy zespołowej, odwzorowującej realne środowisko studia produkcyjnego.
  6. Czy studia obejmują również naukę o grafice 2D/3D, dźwięku oraz narracji w grach?
    Podstawy tych zagadnień pojawiają się w przedmiotach ogólnych na kierunku, ale specjalność skupia się na zarządzaniu procesem, nie na tworzeniu zasobów graficznych czy audio.
  7. Czy będziemy mieli zajęcia dotyczące monetyzacji gier i ich publikacji na różnych platformach?
    Tak, jeden z kluczowych modułów to monetyzacja i LiveOps, gdzie uczysz się jak projektować modele zarobkowe i publikować gry na różnych rynkach (Steam, App Store, etc.).
  8. Czy studia obejmują tematykę analizy rynku gier i trendów branżowych?
    Tak – w przedmiocie analiza rynku i strategia biznesowa uczysz się śledzić trendy, analizować konkurencję i podejmować strategiczne decyzje.
  9. Jakie przedmioty obejmuje program tej specjalności?
    Program specjalności Produkcja gier i business development obejmuje m.in. następujące przedmioty:
  • Zarządzanie projektami w gamedevie
  • Analiza rynku i strategia biznesowa
  • Monetyzacja i LiveOps
  • Zarządzanie finansami i ekonomia gier
  • Business Development i networking
  • Analityka danych i optymalizacja
  • Warsztaty projektowe i case study
  1. Czy zajęcia są prowadzone przez praktyków z branży gier/produkcji gier? (kim są przykładowi prowadzący)
    Tak – zajęcia prowadzą osoby z doświadczeniem w branży gamedev, m.in. producenci, analitycy i marketingowcy współpracujący z polskimi i zagranicznymi studiami. Wśród prowadzących są m.in. osoby związane z projektami na rynkach Europy, USA i Azji.
  2. Czym ta specjalność różni się od specjalności „projektowanie gier”?
    „Projektowanie gier” uczy tworzenia rozgrywki i mechanik. Nasza specjalność koncentruje się na zarządzaniu całością procesu tworzenia gry, biznesie, strategii i finansach.
  3. Co wyróżnia tę specjalność w GWSP od innych na rynku?
    Unikalne połączenie zarządzania projektami, monetyzacji, analizy danych i biznes developmentu, nacisk na praktykę, użycie narzędzi branżowych (Jira, Power BI) i opcja studiowania hybrydowo (online + stacjonarnie).
  4. Jakie są typowe ścieżki kariery po ukończeniu tej specjalności?
  • Game Producer
  • Project Manager
  • LiveOps Manager
  • Business Developer
  • Game Marketing & Analytics Specialist
  • Head of Indie Studio
  • Analityk danych w branży gier
  1. Czy będę przygotowany do pracy w studiu gier jako producent lub project manager?
    Tak – to główny cel tej specjalności. Uczysz się organizacji, zarządzania ludźmi, budżetowania i egzekucji projektów od A do Z.
  2. Jakie firmy zatrudniają specjalistów od produkcji gier i business development?
  • Duże studia: CD Projekt RED, Techland, 11 bit studios, Ten Square Games
  • Średnie i małe: Anshar Studios, Vile Monarch, The Dust
  • Międzynarodowe: Ubisoft, EA, Riot Games
  • Startupy i wydawcy gier indie
  1. Czy będzie możliwość zdobycia certyfikatów branżowych w trakcie studiów?
    Tak, jeśli znajdzie się odpowiednia ilość chętnych chcących opłacić taki dodatkowy moduł.
  2. Czy po ukończeniu studiów można pracować jako niezależny twórca gier?
    Tak – będziesz mieć kompetencje do założenia własnego studia indie, prowadzenia kampanii crowdfundingowej, pozyskiwania funduszy i publikacji gry.
  3. Jak wygląda zapotrzebowanie na specjalistów od produkcji gier na rynku pracy?
    Z roku na rok rośnie. Producenci to kluczowi członkowie zespołów. Szczególnie poszukiwani są specjaliści z umiejętnościami analitycznymi i biznesowymi.
  4. Jakie umiejętności miękkie są przydatne w pracy w gamedevie?
  • Komunikacja i empatia
  • Zarządzanie konfliktem
  • Organizacja pracy zespołowej
  • Umiejętność prezentacji i pitching
  • Elastyczność i odporność na stres
  1. Czy będzie możliwość zdobycia stażu lub praktyk w studiach tworzących gry?
    Tak – uczelnia współpracuje z partnerami branżowymi. Można także zaliczyć praktykę w ramach pracy zawodowej lub udziału w projektach branżowych.
  2. Jakie aspekty biznesowe związane z gamingiem będą poruszane na studiach?
  • Monetyzacja (mikropłatności, subskrypcje)
  • Modele biznesowe (F2P, GaaS)
  • Strategie cenowe i marketingowe
  • Publikacja gier i współpraca z wydawcami
  • Budżetowanie i analiza rentowności
  1. Jakie kompetencje są pożądane od kandydatów na rynku pracy po tej specjalności?
  • Umiejętność zarządzania zespołem i projektem
  • Znajomość rynku gier i trendów
  • Analityczne myślenie i praca z danymi
  • Znajomość narzędzi branżowych (Jira, Power BI)
  • Komunikatywność i zdolność prezentacji
  1. Czy w trakcie studiów przekazywana jest wiedza i umiejętności w zakresie wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji w projektowaniu, dystrybucji i monetyzacji gier?
    Tak – na zajęciach dotyczących analityki danych i monetyzacji poruszamy zastosowanie AI w analizie zachowań graczy, optymalizacji retencji i personalizacji ofert, a także AI w automatyzacji marketingu i projektowaniu komponentów rozgrywki.

 

Generic selectors
Tylko dokładne mecze
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors
Aktualności
Wirtualny dziekanat
Biblioteka on-line
Elektroniczna rekrutacja
Studia licencjackie:
Sprawdź także:
Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli 2024
Wszelkie Prawa Zastrzeżone Polityka prywatności