Opis kursu
Gry fabularne – roleplaying games, RPGs, “erpegi” – obywają się bez konsol i komputera, a często nawet bez map i plansz, bo dzieją się przede wszystkim w głowach grających. W tej formie gier zazwyczaj jedna osoba kreuje fabułę jako jej narrator(ka), a reszta wciela się w głównych bohaterów tej historii, odgrywając ich niczym aktorzy lub opisując ich działania. Najstarsza i do dziś najpopularniejsza gra tego typu – Dungeons & Dragons – jest osadzona w konwencji fantasy, ale w Polsce bardzo popularne są też fabularne gry grozy w rodzaju Zewu Cthulhu czy Świata Mroku.
Kurs Pierwsze kroki w projektowaniu gier fabularnych pozwoli uczestnikom zapoznać się z tymi grami i zobaczyć, jak pracują ich projektanci. Jest przeznaczony zarówno dla osób zupełnie nieznających gier fabularnych, jak i dla tych, które już w nie grają, ale chciałyby je zobaczyć z perspektywy projektanta. Ponieważ w erpegach każdy uczestnik jest współtwórcą, droga od gracza do projektanta nie jest daleka: ludzie wydają swoje gry, scenariusze, opisy światów, poradniki czy mapy, nie potrzebując do tego wsparcia wielkich wydawnictw czy ogromnego zespołu programistów. Rynek gier fabularnych to świetne miejsce na wypróbowanie się po raz pierwszy w roli zarówno autora, jak i wydawcy. Wielu twórców gier innych rodzajów gra też w nie po pracy, by odświeżyć sobie perspektywę lub wypróbować nowe pomysły bez tworzenia drogich prototypów. Kurs jest tak skonstruowany, by każdy jego uczestnik mógł po jego zakończeniu wydać własny krótki materiał do gry fabularnej i wiedział, co robić dalej samemu, by stworzyć i wydać kolejne.
Czy wiesz, że?
Nokia Corporation powstała w 1967 roku po połączeniu dawnej fabryki papieru z zakładami produkcji gumy i fabryką kabli.
Czy wiesz, że?
Pierwszy telewizor stworzył Szkocji wynalazca John Logie Baird, w 1926 roku. Był to czarno-biały “pokaz slajdów” 12,5 klatek na minutę.